Tentaplugg

Tentaplugg är det som gäller just nu. Jag känner mig oroväckande lugn, fastän jag inte kan uppgifterna jättebra. Å andra sidan känns det som en tenta som man borde kunna skrapa ihop till ett godkänt om man behärskar grunderna någorlunda... men man vet ju aldrig...

Mötet med IACES i fredags var i alla fall skoj, känner mig riktigt peppad inför att jobba med det nästa år! Alla hade många bra idéer och vi ska fortsätta fundera över julen vad vi egentligen vill göra. I januari är själva överlämningen så då nån gång får vi sätta oss och bestämma vad det egentligen är vi vill göra. Det är väldigt öppet egentligen - IACES har, till skillnad från de flesta andra föreningarna, ingenting som vi måste göra, men självklart mycket som vi kan göra. Spännande!

Min hjärna har nog delvis redan tagit semester, så det är väl därför jag har lite svårt att koncentrera mig på matten... Jag försöker i alla fall bli lite piggare i skallen genom att promenera och träna. Häromdagen var jag ute på långpromenad på gator som jag aldrig gått på förr och hade alltså bara mitt lokalsinne, som jag trodde var obefintligt, att lita på. Men, hör (läs) och häpna, jag kom faktiskt precis dit som jag trodde att jag skulle komma, fantastiskt!

I äkta tentapluggsanda (läs: leta-undanflykter-att-fly-plugget-för-en-stund-anda) har jag börjat kolla på Svenska Hollywoodfruar. Ja, jag vet att jag är jättesen med det, men när det gick på tv tyckte jag det lät så dumt och ointressant att det inte kunde vara värt att titta på. Men det är ju faktist så dumt att det blir roligt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0