Julhelgen

Julhelgen har varit mysig och trevlig. Jag är fortfarande lite rastlös men det börjar bli bättre. Att spendera dagen omväxlande tittande på en bra film (nåja, en film i alla fall) och läsande en bra bok är inte helt fel faktiskt!

Själva julafton blev mysig den med, många fina och användbara klappar delades ut! Gladast blev jag kanske åt besticken som nu kan ersätta IKEAS billigaste (som ser ut att vara utskurna direkt ur en aluminiumplåt), de trådlösa tangentbordet och musen som gör att jag kommer kunna använda min TV som datorskärm samt en ny fin pyamas som jag behövde! Utöver julklappsutdelningen var dagen trevlig, det är inte ofta hela familjen är samlad så mycket längre.

Julmat har det oxå ätits en hel del, första omgången åt jag faktiskt redan på lillejulafton hemma hos Kara och Mats. Det var en mysig kväll som avslutades med den finaste julfilmen som finns; Love Actually!

Igår var det julfirande med mammas syskon, då ännu mer julmat intogs och ytterliggare några klappar byttes. För oss "vuxna" var det i år bestämt att istället för att ge vanliga klappar skulle alla köpa varsen bok (nåja, så vuxen är jag visst inte än, eftersom mamma köpte min bok...) som gavs slumpvis till någon annan. Jag blev glad för min bok, en biografi om Che Guevara, medans min lillebror blev mindre nöjd med sin Jessica Andersson-biografi...

I veckan som kommer blir det en del biobesök; lillebrossan fyller år idag och det ska firas imorgon med vegetarisk restaurang och bio (avatar förmodligen) och på onsdag blir det bio med gymnasietjejerna. Sen firas 2010 in med många vänner i Malmö på torsdag, det ska bli kul!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0