Juldagar och bussfärd

Sitter på bussen till Höör. De senaste dagarna i ett juligt Göteborg har varit trevliga och jag är glad att jag väntade ett par dagar med att åka hem till Skåneland. Fredagen ägnades åt julklappsshopping. Höll mig borta från Nordstan och köpte mycket ute på Backaplan, så det var inte så fasligt mycket folk faktiskt. I sju timmar gick jag omkring och fick tag på de flesta klapparna, riktigt mysigt var det! En fika med Ofelia hanns oxå med, det var trevligt!

I lördags skulle jag fixa de sista klapparna, och åkte då faktiskt till Nordstan. Vilket jag snabbt ångrade, det var ju knökfullt! Så jag fixade det jag var tvungen att fixa där och åkte sen tillbaka till Backaplan.

Sen var det Festu-kalas. Det var ju inte lika stort som de andra Festu-kalasen jag varit på men visst var det roligt ändå! Innan var det förfest hos Stina, vilket även det var roligt, med julklappsspel och glögg!

Igår var en riktig bakisdag framför tvn. På tv visades Musikhjälpens sista dygn. Eftersom de ändå höll till i stan åkte jag ner till Avenyn och såg sista timmen av projektet live. Det stod redan rätt mycket folk framför själva buren så jag fick stå och titta på storbildskärmen. Jag stod alltså och frös tårna av mig för att se nåt som jag egentligen hade sett minst lika bra på tv, hemma i värmen! Men det var faktiskt kul att vara där ändå! Jag hade tänkt ta en sväng på stan och kolla på all julbelysning och så efter programmet men efter nästan två timmar utanför buren (jag stannade och kollade intervjuer etc. när de blev utsläppta ur buren) hade mina fötter domnat bort för länge sen så jag fick åka hem igen. Aja, det kommer väl fler jular när jag får titta mer på Julstaden Göteborg.

Nu är jag som sagt på väg till Skåne. Busschaffören meddelade för en stund sedan, efter att en tjej hade varit framme och pratat med honom att "damen hade visst bråttom så nu kör jag på. Spänn fast säkerhetsbältena för här är halt!". Inte direkt något man vill höra...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0