Tatueringsfunderingar

Jag har haft en idé till en tatuering som jag funderat på att göra i ett år ungefär. Periodvis har jag varit riktigt sugen på att göra den men sen har jag glömt bort det ett tag och så har det hållit på så. När vi var i Göteborg i helgen gick vi förbi en affär med tatueringstidningar vilket fick mig att tänka på det igen. Idén är väl att göra någon sorts kombination av de här två stads- resp. landskapsvapnena:

          
Wiens stadsvapen                                     Skånes landskapsvapen
Bilder från wikipedia.se resp. www.skanerunt.se

Typ sätta huvudet från Skånegripen på Wiens vapen. Fast det skulle inte vara exakta avbildningar utan jag hade velat att de "mjukades upp" och gjordes så att de ser mer levande ut. Jag gillar verkligen idén - att blanda symbolerna från världens finaste stad respektive världens finaste landskap - men jag vet inte om tatueringen i sig blir snygg... Menmen, just nu är jag riktigt sugen på att i alla fall kolla med en tatuerare vad han/hon tror och eventuellt be att få se en skiss av hur de tror man kan göra. Jag har faktiskt t.o.m letat upp en tatuerare som jag tror jag skulle vilja gå till; Linda på No Fear Tattoo verkar, att döma av hennes galleri på hemsidan, grymt duktig! Nåja, vi får väl se om det blir av...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0