Fullt upp!

Nollningen och skolan fortsätter. Vad gäller skolan hade vi i fredags en introduktionsföreläsning till en kurs som heter "Byggande i samhället" där man ska kolla på vilken roll en VoV-ingenjör egentligen kan ha i olika byggprojekt. Känns som en jättebra kurs så att man i alla fall senast efter en termin vet om det här kanske inte var det man ville och kan hoppa av i tid eller om det - förhoppningsvis! - är precis det och man kan bli extra peppad för att klara de här fem åren!

I fredags var det som sagt nolleuppdragsutdelning. Min grupp bestod av fyra personer men vi var bara två som dök upp. Under kvällen var det olika lekar planerade så vi fick slå oss ihop med olika grupper. Själva uppdragsutdelningen skötte V0K som man först fick gyckla för. Jag trodde det skulle räcka med det lilla gyckel som vi förberett innan men det gjorde det tydligen inte, en bra stund fick vi stå där i strålkastarljuset och på deras uppmaningar göra något spontangyckel med ekorrar och nötter och ostar och jag vet inte vad... Men roligt var det!

När alla lekar var avklarade blev det dans! Även det var skoj!

Igår träffades vi först med faddergruppen för att gå och köpa utklädnad tills FN-middagen imorgon. Jag köpte inget än, ska fixa det idag, men nu vet man i alla fall ungefär vad man ska köpa.

På kvällen blev det lite stressigt - Tessan skulle komma hit från Växjö men jag hade bråttom iväg på en provsittning. Det löste sig i alla fall, jag hann möta henne på busshållsplatsen och ge henne en vägbeskrivning till min lägenhet innan jag hoppade på bussen till skolan. Väl där visade det sig ju såklart att jag hade stressat i onödan - det tog nästan en halvtimme innan alla var på plats i salen som vi skulle vara i. I salen blev det gycket av olika föreningar. Först - och kanske roligast - var det V0K som körde lite med oss som vanligt. Men sen kom "Storgamble" (V0K från tidigare år) och då var det istället "vårt" V0K som fick gyckla. Efter detta tog de av sig sina solglasögon och blev "vanliga människor" som alltså ska sluta vara hårda och som vi får snacka med vanligt. Det var roligt att se dem så men å andra sidan har de varit så roliga när de var "hårda" att de gärna hade fått fortsätta nån vecka till i alla fall...

Sen blev det gyckel av diverse andra föreningar och efter det var själva sittningen. Om man jämför med Växjö och Lund så var det väl mycket som var likt men de hade väl fler traditioner här med fler sånger och ramser och seriösare toastmasters. Roligt var det i alla fall! Även efter detta var det dans. Jag avvek dock rätt tidigt även igårkväll eftersom jag tänkte att jag inte skulle vara helt död när jag, Tessan och Frida ska göra något idag. Detta visade sig vara helt onödigt eftersom flera bussar var inställda pga. midnattsloppet just då så jag fick ändå vänta mer än en timme på bussen... Det var i alla fall trevligt att inte komma hem till en tom lägenhet för en gångs skull!

Nu ska vi nog snart ringa Frida och se när vi ska träffas idag. Men hon var visst oxå ute igår så vi får se om vi vågar väcka henne än...


Kommentarer
Frida

Ute och ute... jag hade körjour ;) tack för trevlig dag! Förlåt för snurrig guidning och hoppas att ni får en fortsatt trevlig kväll, själv ska jag somna efter middagen... :P

2009-08-23 @ 19:14:32


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0