Fest, förvirring och shopping

Igår var det dags för nollkalas. Eftersom det var en vanlig fest fick man klä sig som man ville för en gångs skull, vilket var skönt. Vår faddergrupp dissade V och AT-sektionernas stora husförfest och åkte hem till en fadder och förfestade där istället. Det var en riktigt trevlig förfest även om jag kanske fick i mig aningens för mycket, vilket gör att resten av kvällen är något luddig... Bl.a. har jag svårt att förstå hur/när/varför jag trillade på ett betonggolv så hårt att fortfarande har ont i baken, vem det egentligen var som jag snackade tyska med och varför jag till slut tokstressade till en buss som dels kom långt senare och dels inte alls var kvällens sista...

När jag vaknade imorse trodde jag inte att det hade varit så farligt igår, men när jag senare skulle berätta om kvällen för Jessica väcktes frågorna ovan...

Jessica mötte jag i alla fall upp för att ta en shoppingtur till Bäckebo. Köpte trälack på Bauhaus och diverse nyttigheter på IKEA. Efter shoppingen åkte vi in till stan och käkade. En mycket trevlig dag helt enkelt! Imorgon ska vi träffas igen, Jessica har fixat biljetter till Finnkampen så det ska vi gå på!

Nu i eftermiddag var det tänkt att jag skulle städa lägenheten och allra helst även hinna med att räkna lite matte eftersom vi har vår första dugga (litet prov) på måndag. Men en bakis Maria är en snigeleffektiv Maria, så det har inte blivit så mycket gjort än... Får försöka göra ett ryck nu så att det blir gjort. Sen ska jag lyxa till det med ett fotbad, köpte nämligen en balja till det på IKEA idag!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0