Helg i Höör

Nu sitter jag på bussen hem till Göteborg efter en helg hemma i Höör. Ja just nu är de faktiskt hemma båda två; Göteborg har definitivt hunnit bli hemma men jag har inte bott där tillräckligt länge för att Höör ska sluta vara det.

Helgen var trevlig i alla fall. Eftersom jag skippade skolan i fredags var jag i Lund redan vid lunchtid. Mamma slutade tidigare och mötte upp mig till tåget hem. Väl i Höör hade vi en mysig hemmadag och när pappa kom hem blev det god fredagsmat! Dagen efter blev det en runda på byn och som vanligt kunde man konstatera att allt var sig likt. Senare mötte jag upp med tjejerna på Jernkällarn för en tjejkväll. Himla trevligt blev det, alltid kul att träffa dem!

Veckan som gick var rätt roligt i övrigt oxå. I onsdags var det dags för Stand-up igen, denna gång fick jag med mig Stina och Jessica dit. Inte den bästa stand-up-kvällen jag varit på men helt klart värt 60 spänn. Där var inte någon jättekänd komiker men en del av de okända var riktigt bra! En och annan var riktigt dålig oxå... Niklas Andersson, som var kvällens headliner, var bra, tyvärr var mycket av materialet detsamma som när jag såg honom på Oslipat våras. För övrigt blev jag även upptvingad på scen i onsdags. Så himla typiskt min tur; jag har varit på Stand-up typ 10 gånger nu, men alltid lyckats undvika första raderna. Just denna gång, när vi hade reserverat platser och då visst blivit placerade just längst fram, så blir just jag uppdragen på scen (som jag aldrig har sett någon bli någon annan gång). Jaja, så farligt var det inte i alla fall.

Sen i torsdags var det dags för en aspaktivitet; poängjakt med Snok. Det gick ut på att gå runt till olika föreningar på andra sektioner och göra saker för att samla poäng. Det var skoj! Tyvärr blev det lite segt mot slutet eftersom alla lag skulle in till Snok och bli bedömnda. Det tog ett tag och jag hann bli rätt trött, och sen behövde jag strax gå till bussen så jag hann inte höra vem som vann.

Just nu är jag alltså på väg hem, bussen är just nu i Halmstad. Schysst av Swebus att erbjuda gratis internet! Ikväll blir det aspkväll med V-styret och IACES, de kanske mest seriösa föreningarna på sektionen. Vilket inte verkar locka så många, det verkar som att vi bara blir tre aspar där... men det blir nog trevligt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0