Familjehelg

I helgen var familjen på besök. Det var mysigt! Brossorna stannade bara knappt ett dygn men mamma och pappa åkte inte hem förrän idag. I lördags begav sig hela familjen på jakt efter en mysig restaurang vilket i vanlig ordning tog alldeles för lång tid och ledde till onödig irritation. Till slut blev det i alla fall en turkisk-grekisk restaurang. Den drevs av en en pratglad italienare(!) som tydligen hade bott i Lund tills nyligen och mer än gärna delade med sig om sina historier om hur han blev ratad inträde på Jägers -94, hur hans son hade svårt att göra sig förstådd som nyinflyttad skåning och varför danska telefonsexlinjer inte kan vara någon höjdare. Maten var god, betjäningen var som sagt rolig, enda minuset var väl att de inte hunnit få ordning på sina tillstånd än så det fick bli avslagen lättöl till maten, inte jättegott... Menmen, allt i allt var det i alla fall en klart godkänd restaurang som vi hittade till slut!

Efter maten gick vi till en pub för att dricka riktig öl och storebror försökte bilda mig lite inom ölkulturen. Han hittade faktiskt en öl till mig som jag tyckte var riktigt god! Någon sorts weissbier var det, det bådar ju gott inför Matreiresan till vintern (om jag nu kan åka med denna gång, det återstår att se...)

På söndagen åkte killarna hem efter en lyxig frukost på hotellet som mamma och pappa bodde på. Jag och mamma och pappa åkte på utflykt till södra skärgården. Det var roligt att se den biten av Göteborg, himla fint var det! Lyxigt oxå att mitt vanliga månadskort gäller hela vägen ut på öarna, det hoppas jag kunna utnyttja mycket till våren!

Igårkväll tänkte vi gå på julmarknaden på Gustav Adolfs torg som vi åkt förbi flera gånger, men när vi kom dit strax före sju var allt redan nerpackat... Så vi gick och kollade lite på julskyltningen istället. NK hade byggt upp jättefint med rörliga figurer och allt. Annars var det väl inte jättemycket att se, "Julstaden Göteborg" drar visst inte igång på riktigt förrän den 11e december.

Idag hade jag skola på förmiddagen och sen åt vi ihop på en god restaurang vid Göta platsen och gick en snabb sväng på stan innan de åkte hem.

Själv har jag bestämt att jag inte åker hem förrän den 21e december. Sista tentan är redan den 17e men det vore skönt att stanna ett par dagar till. Då hinner jag med sånt som jag inte tycker mig ha tid med annars; strosa omkring på stan (vilket måste vara extra mysigt de dagarna), fixa alla julklappar (som får bli budgetvarianter i år...) och kanske till och med hinna med något museum eller nåt. Det hade inte varit helt fel att hinna med en ordentlig julstädning här hemma oxå...

I skolan är det mycket att göra även denna vecka, både tenta och projektredovisning närmar sig ju, men det känns relativt överkommligt just nu. Och till helgen får jag ju besök igen, av Tessan och Rosanna!




Kommentarer
Veronica

Hej gumman!

Kul och härligt för dig med många som besöker dig!

Snart fyller du år :)

hoppas den dagen blir toppen, skickar ett litet mess imorgon till dig. stor stor kram och hoppas du får en trevlig onsdag kväll!

2009-12-02 @ 18:59:20


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0