Bra start

... på denna vecka. Det började med att jag fick reda på att jag klarat Matlabtentan igår, gött! Fick en halv poäng från en fyra, vilket förvisso var väldigt irriterande, men jag är nöjd ändå. Nu hoppas jag bara att matten gick vägen oxå, den känns viktigare!

Sen var vi på ett intressant studiebesök hos projektledaren för passivhuset som vi skriver att arbete om. En hel del oklarheter reddes ut och vi fick dessutom flera saker som vi kan ta upp i diskussionen, vilket jag inte riktigt tycker vi har haft innan, så det var bra. Överlag känns projektarbetet överkommligt just nu, det kan nog bli riktigt bra till slut!

Igår fick jag dessutom äntligen städat ordentligt här hemma, vilket var välbehövligt! Nu är här så rent och fint så!

Men det börjar dra ihop sig nu. Projektrapporten ska vara inne om mindre än två veckor, så det lär bli till att jobba rätt intensivt med den nu... I CAD har vi oxå en inlämning, redan nästa vecka faktiskt... Och matten är jättesvår just nu, men där dröjer det som tur är ett tag tills tentadax.

Idag var väg och vatten-sektionens arbetsmarknadsdag så jag passade på att gå en runda vid montrarna idag. Det var kul, kanske inte så lätt att ta in just nu när det är så långt av utbildningen, men man fick lite koll på en del företag i alla fall, mest intressant var väl sådana som hade olika saker som man kunde vara med på redan under studietiden. Och så passade man ju på att plocka på sig en massa gratisgrejer såklart...

Aspkvällen i söndags var för övrigt trevlig. Man fick veta lite mer om V-Styret och IACES, som man inte märker av lika mycket som "lekföreningarna" på skolan. IACES känns fortfarande väldigt intressant så jag skrev upp mig på att jag ville söka till vice ordförande. Funderade på att skriva upp mig för ordförande oxå, men tänkte att jag satsar på vice nu, och om jag inte blir det nu kan jag ju satsa på det igen och/eller ordförande eller kassör nästa år, eftersom de flesta ändå brukar söka den föreningen först i tvåan. Roligt vore det i alla fall, så man får väl hålla tummarna!

Denna veckan är sista aspveckan. Jag vill nog försöka vara med på någon sak till, hade varit roligt att vara med och fixa nån sak till!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0