Regnet det bara öser ner...

Det blev utgång igår, blev rätt kul sen i alla fall. Förfestade med Rosannas klasskompisar som jag inte känner så jätteväl, men det var kul, det är ett himla roligt gäng... det är nästan så att man själv känner sig tråkig i jämförelse... Sen blev det en vanlig Stallarna-kväll: mycket dans, lite spring och lite snack.

Just det i torsdags var jag ju på "utvecklingssamtal" med programföreståndaren. Jag hinner knappt komma innanför dörren förrän han börjar prata om att jag är en "äkta humanist"... nästan jobbigt att höra när man precis bestämt sig för att man nog inte är det alls... Jaja, byggteknik blir det till hösten, det ska nog bli bra. När han fick höra det sa han nåt i stil med "det var ju bra att du började här hos oss i alla fall, så att du fick lära känna folk med lite allmänbildning" :)

Även igår blev det ett roligt telefonsamtal. Ringde Jessica för att gratta på födelsedagen men när jag sagt grattis blev det tyst en stund och sen "näe... nu är du en månad för tidig...". Jag och kalendrar alltså... Jaja, det är ju tanken som räknas och vi fick oss ett gott skratt båda två!

Mamma och pappa var här och lämnade mina fina utemöbler igår! En träbänk, ett litet plastbord och två plaststolar blev det. Nu saknas det bara en grill, men det hade de inte fått in än på Willys... Det blåste rätt mycket igår men om jag nu äntligen fått hit möblerna var vi ju tvungna att sitta ute och fika... solen tittade fram några minuter då och då, då var det faktiskt riktigt varmt och skönt!

Men idag blir man återigen påmind om att man bor i Sveriges regnigaste stad för det öser ner... och jag som vill ut och promenera!! Jaja, får väl gå och få i mig frukost/lunch istället.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0