Helgen

Helgen som gått har varit rätt lugn, fast inte lika lugn som jag hade trott eftersom mamma spontant bestämde sig för att göra en blixtvisit. Men det var skoj, vi var på IKEA igår och Bokmässan hela dagen idag, trevligt!

Bokmässan var intressant även idag men där var mycket mer folk och framförallt mycket mer som hände hela tiden. Massor med intressanta små "samtal" på monterscenerna; bl.a. ett med Sara Kadefors, ett om att klass fortfarande är viktigt och ett med en författare som skrivit en biografi om Monica Zetterlund. Det var nästan så att man knappt hann med att gå på det som faktiskt var gratis just idag (till skillnad mot de andra dagarna); seminarierna! Men vi gick i alla fall på ett om Winnerbäcks låtar, där Winnerbäck själv snackade om låttexterna vilket varvades med att skådespelaren Jonas Karlsson läste några av dem högt. Fint och intressant var det! Sen lyssnade vi även på Mia Skäringer en stund, intressant och roligt!

Det enda som jag nu i efterhand känner att jag kanske missat är diktuppläsningar. Eller vi lyssnade på Björn Ranelid - i typ fem minuter, mer orkade vi inte! Vet inte varför, men han var mest jobbig att lyssna på...

Igår var vi som sagt på IKEA, fina saker inhandlades och nu ska här väl ändå vara färdigtfixat i den här lägenheten! Det blev även en tur till Hemköp som ligger två busshållsplatser längre bort. Jag, som har börjat tröttna på Nettos usla sortiment (häromdagen höll jag på att bli tokig när de inte ens hade vanlig gul lök!) blev nästintill lyrisk över en så välsorterad affär! Tyvärr var den kanske inte den billigaste affären, men det får man väl ta någon gång ibland i alla fall.

Idag, efter att jag lämnat mamma på stationen, åkte jag till Fysiken och köpte träningskort där. Sen gick jag på ett Järngympapass igen. Skitbra pass, därför var det desto mer frustrerande när mina ben strejkade redan efter tio minuter! Helt döda var dem, som om jag hade sprungit en mil! Det var irriterande att inte kunna ta ut sig ordentligt, konditionsmässigt kände jag ju att jag hade orkat ta i bra mycket mer! Vet inte om det berodde på att vi hade gått omkring på mässan hela dagen eller om jag håller på att bli sjuk. Om det var det första blir det ett nytt försök på samma sorts pass imorgon, är det det andra lär jag väl få ta det lugnt... Jaja, de övriga muskelgrupperna kunde jag köra igenom på styrkedelarna i alla fall, så någon nytta gjorde väl det där passet ändå!

Skolveckan avslutades förresten bra i fredags; jag fick betydligt bättre resultat på duggan som vi hade än den förra, gött! Nu närmar sig mattetentan, får hoppas det går bra... Om man inte får några omtentor efter sig på hela terminen får man nämligen en hel månads jullov, det låter inte helt fel!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0