Fest och lekhelg

Klockan är mitt i natten och jag sitter och bloggar. Även denna gång är jag precis hemkommen från en fest och tar igen senaste dagarnas bloggande i väntan på nattamaten (toast blir det inatt!).

Festen jag precis kommer från var "phadderkalas" som alltså våra phaddrar och en annan faddergrupps faddrar anordnade. Det var väl inte den roligaste festen jag varit på under denna nollning, kanske framförallt för att vår faddergrupp var väldigt splittrad ända från början, men den tog sig lite framåt slutet i alla fall. Men det var ändå skönt att gå hem lite tidigare än vanligt.

Min utklädnad var nog däremot min bästa under nollningen. Temat var film och jag valde att klä ut mig till Mimmi Pigg, vilket jag nog faktiskt lyckades rätt bra med, mycket tack vara en jättestor rosa rosett som jag hittade i sista minut. Bild/er kommer nog så småningom!

Annars var jag ju som sagt på hajk i helgen. Det var himla roligt och mysigt, trots regn och gyttja. Under hela helgen fick vi leka olika lekar, båda utomhus och inomhus, och tävla i olika tävlingar. Kvällarna/nätterna ägnades åt kortspel och annat trevligt. En del av sektionens föreningar var där och underhöll oss ibland, annars var det V0K som hade hand om oss. Förrutom lekar fixade de bl.a. en spökrunda under lördagnatt, den var kanske inte så läskig men en kul grej i alla fall!

På lördagen var SKANSKA där och ordnade en femkamp, som mitt lag faktiskt vann! Så vi fick varsen fin ryggsäck med lite grejer i. Förrutom att ordna tävling var det ett par killar från två program som Skanska har för studenter, Skanska 21 resp. Skanska P3 (det första för civilingenjörer, det senare för högskoleingenjörer), som man fick chans att prata lite med under en fika. Det var faktiskt himla intressant och peppande, speciellt eftersom den ena killen var väldigt inriktad mot miljöriktigt byggande, vilket är det som jag är mest intresserad av, och kunde berätta om det. Det känns faktiskt som att jag nog har hamnat på rätt utbildning, det här kan bli riktigt bra! Nu gäller det bara att klara studierna oxå...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0