Schlager-kväll

Igår blev det Schlager-kväll hos Rebecka. Jag tyckte faktiskt det var riktigt kul, jag gillar ju hela schlagergrejen. Visst finns det låtar som man hade velat snabbspola förbi och kanske framförallt vissa programledarinsatser som man hade velat slippa se (fast programledarna var ju klart bättre än i semifinalerna!), men de flesta bidrag är roliga att se, både de bra och de riktigt usla. De andra tyckte väl inte Eurovison var det roligaste direkt men med gott tilltugg, vin och trevligt sällskap så var kvällen trevlig i alla fall.

Till resultatet då. Visst vann rätt låt! Men SÅ himla bra var den inte att den förtjänade en sådan utklassning, det fanns ju faktiskt andra låtar som var bra. Jag röstade faktiskt på två låtar, Norges och Danmarks.


Jag gillade även Estlands bidrag:

För övrigt passade farbror polis på att lära oss festvett igårkväll. På vägen dit mötte vi nämligen ett antal poliser eftersom det tydligen var ockupationsfestival i Lund. När en av dem såg oss komma gående med våra systemetpåsar sa han: "Nu kör ni väl på den kända festmetoden tjejer. Varannan vatten!" Som om vi vore fjorton... tack för den!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0