Ett sånt där jobbigt gnäll-inlägg

Som har märkts på den senaste tidens blogginlägg har jag varit enormt seg och smitit från allt som heter skolarbete så mycket jag bara kunnat. Men nu hade jag faktiskt bestämt mig för att ta tag i det på riktigt och kom på att jag t.o.m behövde åka in till Malmö och kolla upp ett par saker. Vad händer då? Jo, jag blir såklart sjuk, jag som alltid brukar lyckas hålla mig frisk. Typiskt.

Familjen Nilsson-Löfgren måste för tillfället vara världens muntraste familj - tre av oss har åkt på en rejäl förkylning och den fjärde hoppar runt på kryckor. Den femte kommer hem imorgon-kväll och kommer alltså precis lagom för att hinna bli smittad och dra med sig förkylningen ner till Indien. Toppen.

Dessutom fortsätter spindlarna, som tydligen inte är några insekter (man lär sig något nytt varje dag) att invadera mitt rum. Trevligt.

Jaja, jag brukar inte vara sjuk särskilt länge så det ska väl snart gå över. Värre är det med spindelproblemet; jag köpte insektsspray häromdagen men eftersom spindlar inte är insekter, betyder det att sprayet inte biter på dem då?


Kommentarer
Timothy

Hahaha! Jag skulle gissa på att sprayen gör det - gemene man och förmodligen skadedjursbekämpare gör nog knappt någon skillnad på insekter och spindeldjur. Men gick inte du natur, jag trodde spindlar-är-inte-insekter-grejen var basic för naturare haha ;D

2009-05-14 @ 07:57:05
Maria

Nja, det är det kanske, men nu var ju biologi mitt sämsta ämne...

2009-05-14 @ 10:18:22
URL: http://netia.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0