Smålands

Igår jobbade jag på Smålands igen. Det var liiite skillnad sen jag jobbade där sist. Sist var vi typ tre jobbare för många på en onsdag och det kom inte speciellt mycket folk. Igårkväll var vi fyra-fem jobbare för lite och det kom mycket mer folk. För att göra saken ännu värre bestämde sig fatölstanken för att helstejka och kylsystemet för att låta som en stucken gris en gång i kvarten. Stackars pubansvarig blev rätt uppstressad!

Så det blev rätt stressigt ibland och inte särskilt socialt eftersom man fick jobba själv för det mesta. Men jag tyckte ändå det var rätt kul, var roligt att få upp lite tempo och känna att man faktiskt hade koll på det mesta. Att jag tyckte det var roligt lär dock inte ha synts, jag har en förmåga att se bra mycket eländigare ut än vad jag är, speciellt när där är rökmaskiner i lokalen som ger en glansiga ögon.

Vad jag dock inte förstår är hur de kan spela så mycket DÅLIG musik där! Igår var det dance-musik igen, precis som sist jag jobbade där, och det verkar återkomma rätt så ofta på Smålands. Sen när fick vänstern så dålig musiksmak?!

Idag har jag sovit bort hela dagen...borde ta tag i veckans modul snart. Det är så dumt, jag har inte alls mycket i skolväg att göra, men just eftersom det är så lite så skjuter jag upp det ännu mer, eftersom jag tänker att det ju ändå är så snabbt gjort... och så blir det stressigt till slut i alla fall. Jisses vilken omställning det kommer bli till hösten, studenterna menade ju att plugget var som ett heltidsjobb och lite till, och så var det inte ens när det var som värst i Växjö. Jaja, jag behöver kanske lite tidspress för att bli effektiv...


Kommentarer
Rosanna

Hej Maria ! Hoppas allt är bra med dig. Jag och Tessan pratade om dig igår, vi saknar att ha dig här på campus ! Vi ses snart ,kramar

2009-03-30 @ 08:28:33
URL: http://lalagambalala.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0