Sjukvårdsrådgivningen

Jag var ju som sagt på gympa i onsdags och klantig som jag är lyckades jag slå mig själv i huvudet med järnstången, för typ tredje gången denna månaden. Denna gången blev jag lite svimmfärdig (men fortsatte dumt nog ändå med gympan) och efter att ha haft huvudvärk till och från, vilket jag i vanliga fall knappt hade reagerat på, blev jag igår nojjig om jag hade skadat mig ordentligt och var tvungen att ringa Sjukvårdsrådgivningen. Där möttes jag av en elektronisk röst, en kvinnoröst som pratade stockholmska, som förrutom att tala om vilken köplats jag hade med jämna mellanrum sa, något överlägset (kan bero på att stockholmska lätt ger det intrycket på mig): "Du vet väl om att på 1177.se kan du läsa om sjukdomar, hälsa och sjukvård". Lite som att det de egentligen ville säga var  "Ställ inte dina dumma frågor till oss för bövelen, du kan ju googla fram det själv ditt ålahue!".

När jag väl kom fram och berättade vad som hänt hörde jag högt och tydligt hur sjuksköterskan knapprade in varenda ord jag sa på en dator varpå hon läste innantill från datorn för att fråga mer om mina symptom. Till sist rabblade hon upp alla symtom jag skulle se upp för i en himla fart så att jag knappt hörde vad hon sa och sa sen avslutningsvis"och så får du inte kräkas!"

Jag kan inte direkt påstå att jag fick ett särskilt gott intryck av sjukvårdsrådgivningen. Visst, jag förstår att de har många som ringer om skitsaker om allt mellan himmel och jord, och alla kan ju inte kunna allt om allting, men allting hade hon väl inte varit tvungen att kolla upp i datasystemet? Jag menar, att slå i huvudet måste väl vara rätt vanligt, jag kan väl knappast vara ensam om att fråga en liknande fråga?

Jaja, inga fler "Gympa med stång"-pass för mig, nu har skallen fått ta emot nog med smällar för ett tag framöver... det får bli till att satsa på vanlig gympa och pulsgympa, och eventuellt yoga. Tycker det är synd bara, sådan gympa känns väldigt effektiv, menmen, är man en klanta så är man!


Kommentarer
anna

men fina du! ^^ känns det bättre nu?

2009-04-10 @ 16:17:02


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0