Måndag

Idag spenderades nästan hela dagen i Lund. Åkte in vid lunch för att hälsa på kusinerna med mamma. På grund av kommunikationsproblem mellan mamma och moster cyklade vi dock till fel hus så det blev en rejäl cykeltur i Lund. Hade lånat mammas jobbs tjänstecyklar, där jag fick ta en som var på tok för hög- nådde knappt ner till pedalerna. Jaja, trevligt var det när vi väl kom fram i alla fall.

På eftermiddagen hade jag en föreläsning. Efter förra veckans rekordtråkiga föreläsning hade jag ställt in mig på två tråkiga timmar, men det blev faktiskt riktigt intressant! Bland annat fick vi lära oss hur en GPS fungerar.

Häromdagen fick jag klartecken från Jessica att det gick bra att jag bodde hos henne ett par nätter så nu är det bestämt: 18-20 mars befinner jag mig i Göteborg! Det ska bli riktigt roligt, dels att se hur Jessica har det och dels att gå på Chalmers-dagen och förhoppningsvis få en uppfattning om hur det är att plugga där. Göteborg är ju en himla fin stad så det känns bra att jag eventuellt ska flytta dit, nu gäller det bara att försäkra sig om att utbildningen är den rätta för mig... Hur man nu kan veta det... Egentligen känns det som att man vill prova på bara men med tanke på hur mycket jag redan har pluggat så måste jag faktiskt bestämma mig nu!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0