Blandat

Det här får bli ett sånt där det-har-hänt-rätt-mycket-skoj-på-sistonde-men-jag-har-inte-pallat-blogga-förrän-nu-inlägg.

Med träningen fick det bli tredje gången gillt: andra gången jag skulle in och träna kom jag så långt som till omklädningrummet innan jag märkte att jag hade glömt gympadojjorna. Så det var bara att vända och åka tillbaka utan träning då med. I torsdags kom jag dock iväg i rätt tid och med rätt saker, tredje gången gillt som sagt. Det var skönt att få röra på sig!

På tal om träning så provade jag något helt nytt idag; jag gick på mitt allra första Yoga-pass! Det var ju bara ett baspass så mycket tid gick åt till att prata om vad yoga var och att gå igenom andningsteknik men en del positioner hann vi med. Det var kul att testa något nytt, även om jag inte fattar hur man ska lyckas med en del positioner- så vig kan det inte vara meningen att människokroppen ska vara! Som den här positionen, stående hunden (varför heter flera av positionerna något med hund? De är väl inga smidiga djur?!). Det är jobbigt nog att stå sådär med armarna och benen, hur man sedan ska lyckas få ner hälarna i marken förstår jag inte...


(Bild från dax.se)

I onsdags jobbade jag på Smålands nation för första gången. Det var rätt kul, mycket nytt att hålla koll på, men det var trevligt ändå. Det kom inte så mycket folk, vilket väl i och för sig var rätt bra eftersom vi var rätt många som jobbade där för första gången. Innan vi började jobba bjöds vi på veganmat som faktiskt, till min stora förvåning, var jättegod!

I torsdags var det dags för förmodligen veckans höjdpunkt: Stand-up på Klubb Prick Prick! Det var Özz Nûjens turne´som kom dit, förrutom Özz själv var David Druid, Aron Flam och Ola Söderholm. De var riktigt roliga allihopa, var en rätt kul blandning för de hade så olika stil! Förrutom de fyra var där även en Lunda-komiker som körde sitt först och en 15-årig kille som fick agera konfrencier lite grand, de två gjorde oxå ett bra jobb!

Nu har jag precis haft Schlager-kväll med Angelica och Cattis. Sicken skräll det blev! Vet inte riktigt vad jag tycker om den vinnande låten, man måste nog lyssna in sig mer på den. Det är ju inte en låt som försvinner i mängden i Moskva i alla fall, så det är ju bra! Annars höll jag faktiskt på storfavoriten Måns och var rätt säker på att han skulle vinna, men sånt kan man tydligen aldrig veta. Där var faktiskt flera bra, Sarah Dawn Finers låt blev faktiskt bättre efter ett par lyssningar, och Caroline af Ugglas är cool! Även Emilias låt hade kunnat vara bra, om det inte hade varit för hennes andningsteknik! Hela låten förstörs ju när hon kippar efter andan sådär... Jaja, en trevlig kväll var det i alla fall, som fick ett spännande slut.

Denna veckan, som började rätt segt, blev visst rätt händelserik till slut! Och nästa vecka bär det som sagt av till Göteborg, det ska bli så kul!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0