Min favorittant lever!

Det finns en liten rar 85-årig tant som brukar komma in på turistbyrån och be om hjälp att få tidtabeller till diverse resor, trots sin ålder är hon jättepigg och reser mycket. För några veckor skulle jag hjälpa henne med busstider för att komma till en kyrkogård mitt ute i ingenstans. Tre byten skulle hon behöva göra och för att hon inte skulle behöva vänta jättemånga timmar kunde hon inte åka från på kvällen. Nöjd med hjälpen hon fick gick hon därifrån men precis när hon gjort det började jag oroa mig; jag kom på att enligt resplanen vi gjort skulle hon inte vara hemma förren halv elva på kvällen. Skulle tanten verkligen klara det eller skulle hon illa bort sig? Det har jag undrat nu ett par veckor och varit lite orolig eftersom jag inte sett till henne. Men så igår kom hon in igen, för att be om hjälp till sin nästa resa. Blev faktiskt riktigt glad över att se henne!

Annars har jobbet varit sådär de senaste dagarna. Visst kommer det in en hel del trevliga människor som är roliga att hjälpa, men det har varit en himla massa dryga, krävande och otacksamma människor oxå. Eller så är det jag som är trött och lättretlig just nu, så kan det oxå vara...

Igår åkte jag i alla fall in till Malmö för att se den där Wiehe-konserten. Gick med Kara som var där en stund innan för att få platser men där var tokmycket folk så vi satt bakom scenen. Musiken hörde man ändå rätt bra även om man inte hörde vad han pratade om. Men det var jättemysigt i alla fall! Blev tyvärr lite försenad, jag skulle gå från Södervärn till Pildamsparken och sett på kartan att det ju inte var så långt. Men när jag klev av bussen gjorde jag misstaget att lita på mitt lokalsinne, vilket alltid är dåligt när det gäller mig. Yrade runt lite och vips var jag visst på Mölleplatsen, helt fel alltså! Fick fråga efter vägen till Pildamsparken, vilket kändes lite dumt eftersom jag ändå varit en del i Malmö och då verkligen borde känna till var det ligger... Menmen, fram kom jag till slut i alla fall!

I helgen blir det som sagt Stand-up i Varberg med Anna först och sedan vidare till Göteborg med Jessica, Sofia och Zorro. Roligt ska det bli!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0