M i MTV står inte för Music, det står för MÖG

Åkte upp till lägenheten i helgen. En av de första sakerna jag lade märke till var att en sladd saknades till min dvd och att jag alltså inte hade något att spela musik ifrån medans jag fixade i ordning. Ingen fara tänkte jag, TVn funkar ju så jag kan sätta på MTV, där spelar de ju musik. Trodde jag. Så var det visst inte. Däremot visar de superointressanta reality-shower om självupptagna, bortskämda rikemansungar hela dagarna. Som sagt; MÖG!

Men trots avsaknaden av musik var helgen trevlig. Jessica skulle oxå upp och kolla till sin lägenhet så henne fick jag sällskap med både på vägen upp och ner och hann visa henne lägenheten över lunch. Jag blev positivt överraskad när jag kom in i lägenheten då det första jag såg var en sprillans ny, jättefin TV-bänk. Mamma och pappa hade ju varit där förra helgen men jag trodde att de bara slängt in sakerna och satt ihop de största möblerna. Men de hade visst varit på IKEA och köpt en hel massa fina saker! Gardiner, spegel, TV-bänk, mattor (varav en av dem var rätt gräslig, men den går ju att byta ut), superbra! Så det var inte så mycket kvar att fixa som jag trott. Fint blev det, jag är så nöjd så!

Angående förra inlägget så blir det nog konsert i alla fall. Inte för att jag aktivt valt bort stand-upen men biljetterna tog visst slut... Lite synd, men så går det när man är seg. Och konserten är som sagt gratis, det är ju alltid bra!

Stand-up lär det dessutom ändå bli bara några dagar därefter - åker förmodligen upp till Anna i Varberg och går på Sunny Standup med henne och hennes kompis. Dit kommer nämligen en annan komiker som jag nämnt för inte så länge sen, nämligen *trumvirvel*; Johan Glans!! Hurra! Honom måste man ju definitivt se någon gång i livet! Och självklart ska det bli jättekul att träffa Anna oxå!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0