Krockar

Varför ska alltid roliga saker krocka med varandra? Som gratiskonsert med Mikael Wiehe och stand-up-kväll med Jesper Rönndahl och Özz Nûjen, båda den 21e juli. Mikael Wiehe-konserter är mysiga och gratis är ju alltid trevligt, men Jesper Rönndahl är den bästa komikern jag vet och Özz Nûjjen är rolig han med. Wiehe har jag bara sett två gånger förr, varav bara en var en hel konsert och det var sex år sedan nu, medans jag har sett båda komikerna i vår, har faktiskt sett båda två gånger var på mindre än ett år. Å andra sidan vet jag att åtminstone Rönndahl byter ut sitt material ofta och Nûjjen är en mästare på att snacka med publiken, så det kommer nog ändå mestadels vara skämt som jag inte hört förr. Usch vad svårt det här blev!

Såg förresten att jag borde ha kollat in MACKs sommarprogram långt tidigare.  Johan Glans ska dit nästa tisdag men det är redan slutsålt. Himla synd, någon gång måste jag se till att få se honom! Sen kommer Soran Ismail tydligen dit den 18e augusti men då lär jag nog redan ha flyttat till Göteborg... typiskt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0