Fröknar och gubbjävlar

Igår kom det in en kvinna på turistbyrån som jag kände igen men hade lite svårt att placera. Redan innan jag själv kommit på att det måste vara hjälpfröknen från Munkarp (lågstadiet) som jag knappt hade, säger hon "Maria var det va?". Hur fasiken kunde hon komma ihåg det?! Jag hade henne typ en dag i veckan plus musiktimmen. Men det visade sig att hon inte bara kom ihåg mig utan även båda mina bröder. Vissa människor har minne!

Det var ett trevligt inslag i jobbdagen, ett mindre trevligt inslag stod en full medelålders man för. Kom in aspackad på turistbyrån och ville veta när bussen gick. Denna buss lyckades han sedan missa och kom in igen, denna gången ännu mer tjatig och högljudd. Han sade sig inte ha några pengar till bussen och till slut gav chefen honom pengar för att bli av med honom. Han kom dock tillbaka för han lyckades visst missa nästa buss oxå. Denna gången mycket otrevligare och gapig och krävde att minsann få mer pengar, för de vi nyss gett honom var väck. Chefen var ännu mer desperat att bli av med honom så han fick trettio spänn till. Denna gången gick hon ut med honom och såg till att skicka honom över gatan till busstationen precis när bussen kom. Gubbjäveln gick rakt förbi busstationen, korsade torget och gick i riktning mot systembolaget...

Idag har jag varit ledig och spenderat dagen i Lund och Malmö. Trevligt har det varit, men jag känner mig inte direkt utvilad... Nu ska jag till Sofia på pizza-och-Lost-kväll!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0