Geile Zeit

Minnesanteckning: Flyttstädning tar mycket längre tid och energi än man tror, och är grymt mycket tråkigare! Idag har jag städat i en sisådär 10-12 timmar... och nästan lika mycket igår... och en del är ändå inte rent. Om inte besikningen imorgon blir godkänd blir jag tokig. Eller nä, jag orkar nog inte ens bli tokig.

Inte det roligaste sättet att tillbringa sina sista dagar i Växjö alltså. Eller nu överdramatiserar jag väl, jag kommer ju givetvis komma hit igen, speciellt i vår när mitt liv nog kommer att vara rätt segt. Men ändå, imorgon lämnar jag in mina nycklar och är officiellt inte längre Växjöbo. Det känns ju lite sorgligt...

Mina tre terminer i Växjö har utbildningsmässigt kanske varit helt meningslösa, men jag ångrar ändå inte att jag sökte in till IAL för snart två år sen. Växjö Campus är ett väldigt speciellt ställe, som man är rätt trött på ibland men som man älskar för det mesta. Det vore överdrivet att säga att dessa terminer har varit toppen precis hela tiden, det vore ju inte ens sant, men jag har nog aldrig mått så bra som jag har gjort vissa perioder här i Växjö. Det finns mycket, och framförallt många, som jag kommer att sakna!
 
Precis som när jag skulle lämna Wien för 2,5 år sen spelas refrängen till den här låten på repeat i min hjärna:



Ja, ich weiss, es war eine geile Zeit
und es tut mir Leid, es ist vorbei


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0