Otur

Ibland känner jag mig som världens mest otursförföljde människa. Fast idag gällde det i och för sig bara en liten bagatell; Jag skulle gå och handla och precis när jag kom utanför dörren skulle jag ta upp mina vantar ur handväskan. Då trillar inköpslistan ur handväskan och ner mellan springorna i förstukvisten. Golvet på förstukvisten består av träplankor med rätt smala springor emellan, vad är sannolikheten för att en lapp ska falla emellan där?? Som pappa sa: "I vanliga fall är sannolikheten nära 0, men när det gäller dig är den nästan 100%". Sant, så sånt...

För övrigt tar jag tillbaka nästan allt ont jag sa om Gerdagympan häromdagen. Jag var på samma pass igår fast med en annan instruktör, och sicken skillnad det var! Konditions resp. styrkedelarna var mycket mer sammanhållna, styrkedelen innehöll fler repetitioner och längre arbete på samma muskelgrupp och instruktören presenterade t.o.m sig själv i början! Avslutningen med tre minuters löpning var dock fortfarande kvar men det får man väl vänja sig vid... Nu ska jag försöka hinna med att testa så många olika instruktörers pass i veckan som möjligt så att jag vet vilka pass som är värda att gå på!

Nästa helg bär det av till Växjö! För första gången som icke-Växjö-bo på 1,5 år... Jag ska hämta ut min uppsats och lite grejer hos brossan. Det ska bli kul att komma upp där, var bara två veckor sedan jag flyttade men jag saknar redan Campus!!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0