Vad tomt det blev...

Eftersom mamma och pappa ska ut med husvagnen i veckan och förmodligen tar en sväng inom Göteborg packar jag ihop så mycket jag kan av det jag har kvar hemma. Det är märkligt hur svårt man har att packa ner saker, och hur man överskattar antalet saker man kan behöva under två veckor. Det känns som att man packar ner alldeles för mycket när det säkerligen kommer vara precis tvärtom... förvisso kommer man väl ha skickat iväg preciiiis det där man behöver till Göteborg...

Det är oxå märkligt att det är just packande som sätter igång "flyttkänslorna". Flytta brukar man väl göra med blandade känslor, men de senaste månaderna har jag bara längtat och längtat efter den här flytten. Men visst finns det saker man kommer att sakna! Hur mycket man än längtar efter en egen lägenhet så har det onekligen sina fördelar att bo hemma. Förrutom de rent ekonomiska är en sådan sak som att alltid ha någon att snacka med vid middagsbordet något som man säkert kommer att sakna. Hur mycket man än tröttnar på mammas tjat så kommer det nog allt kännas lite tomt utan det ibland. Och Höör, lilla lilla Höör, så mycket skit jag har snackat om denna by, men visst är det ett ställe som man alltid kommer att älska att hata! Sen kommer jag såklart att sakna vännerna här nere, speciellt nu när jag har vant mig vid att träffa dem så mycket i sommar! Menmen, lite vemod hör väl flyttar till, och längtan efter allt det nya i Göteborg är nog större ändå!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0