Och det bara fortsätter

Nollningen och skolan fortsätter, men i söndags var det lite paus från det vilket var rätt skönt. Då träffade jag och Tessan som sagt Frida. Först fick jag tvinga med dem att köpa kläder till igårkväll, då det var "FN-kalas" där alla faddergrupper hade fått olika länder som de skulle klä ut sig till. Min faddergrupp hade fått Frankrike och valde att alla skulle klä sig i Moulin Rouge-kläder.

När shoppingen var klar blev det lunch på ett mysigt café och därefter gav Frida oss en något förvirrad men högst personlig guidning genom delar av Göteborg, det tackar vi för! Sen åkte vi hem till mig och åt en jättegod färdiggjord paj, smaskens! Därefter åkte Frida hem och jag och Tessan hade en fortsatt lugn kväll med mat och Monk-avsnitt. En mycket trevlig söndag måste jag säga!

Igår åkte Tessan in till stan för att åka hem till Växjö lite senare. Himla roligt att ha träffat henne var det, får hoppas det blir snart igen!

Efter skolan igår gick faddergruppen hem till en av faddrarna direkt efter lunch för att fixa i ordning oss inför kvällen. Även om alla tjejerna hade följt temat väl så var ju killarna klart bäst. De hade allihopa korta små klänningar, nätstrumpbyxor och massor med smink, skitroligt såg det ut! Alla var verkligen jättetaggade på förfesten och när vi kom till sittningen. Kanske lite väl taggade för när sedan själva sittningen hade lite dåligt tempo blev alla snabbt väldigt sega och stämningen sjönk rejält. Jag hade själv varit orolig för hur jag skulle ta mig hem, sista bussen gick vid 1 vilket kändes himla tidigt på förhand men det visade sig att jag var väldigt nöjd med att gå hem redan vid 23. Det verkade de flesta i faddergruppen vara och det var nog knappt någon som stannade efter midnatt. Menmen, vi hade nog börjat först av alla och haft riktigt roligt på förfesten så det får man vara nöjd med!

Idag har faktiskt varit helt fritt från nolleaktiviteter, rätt skönt faktiskt! Känns som att man klagar på att det är fullt upp hela tiden, det är ju faktiskt riktigt riktigt roligt, men en slapp eftermiddag är inte fel det heller... Sen hade man ju samlat på sig en massa räkningar som man inte hunnit betala och annat som man inte hunnit fixa, så det var välbehövligt. Imorgon står stadsrundvandring på schemat, det ska bli skoj!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0