Helg i Växjö

Nu är jag hemma igen efter en härlig helg i Växjö. Den här gången kändes det inte lika konstigt att komma dit eftersom jag vant mig vid att inte vara campus-bo längre. Men roligt var det! Allt det där som jag saknar ibland (eller rätt ofta rättare) hanns med - grillning på Slottsängen, utgång på Stallarna, promenad och filmkväll. Efter promenaden i lördags unnade vi oss varsen glass som vi åt sittandes i solstolarna vid Växjö-sjön, härligt! Resten av lördagen spenderade vi på en gräsplätt vid Tessans lägenhet och lapade i oss så mycket sol vi bara kunde, så nu har till och med jag fått lite färg (med betoning på lite - jag har ju ändå fått pappas kassa pigment som gör att man aldrig blir brun...). Hela helgen spenderades i sällskap av goda vänner som jag önskar att jag träffade oftare. Tack så mycket för en trevlig helg!

I veckan som gick hann jag även med att gå på en Stand-up-kväll på Prickprick igen. Denna gången var det Magnus Betner som var där tillsammans med två norrmän och en svensk tjej. Norrmännen var väl sådär - den ena förstod man vad han sa men han var inte så rolig, den andra hade nog varit rolig om man bara förstått vad han sa... Tjejen var inte heller så rolig. Betner själv var ju rolig men han hade nog varit ännu roligare om han hade varit lite nyktrare..



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0