Plugg och träning

Ok, nog tjat om konserten nu, tillbaka till verkligheten. Veckan började bra med ett möte om c-uppsatsen igår, blev mycket lugnad då jag fick en mall på hur det skulle se ut och dessutom förstod att man skulle få mycket hjälp av handledaren. Handledaren tyckte dessutom att jag valt ett bra tema som det finns mycket material till. "Österrikes offerroll efter andra världskriget" ska det handla om, om hur och varför Österrike ansåg sig själva vara nazismens första offer ända fram till 90-talet, då de erkände att det faktiskt var medskyldiga till nazismens hemskheter. Tror det kan bli riktigt intressant faktiskt. Fast väl framme i januari kommer jag väl enormt trött på ämnet, men det är då det. En klasskompis föreslog innan att jag skulle skriva något om Wien, typ dess kulturella roll i Europa, vilket lät lockande först, men sen kom jag på att om jag gör ett till stort arbete om Wien (mitt projektarbete handlade oxå om Wien och min tid där), så kommer jag till slut att hata den staden, och jag vill verkligen inte hata världens finaste stad! Så det blev annat uppsatstema alltså, vilket nog är bra.

Var och tränade för första gången på flera månader igår, var skönt att komma igång igen. Men det kändes ju verkligen att det var ett tag sen! Inte bara konditionen hade blivit sämre, på styrkedelen märkte jag att jag även blivit klenare än i våras... och vilken träningsvärk man fick sen! Menmen, på det igen bara så ska det nog bli bättre!

Sen blev det faktiskt utgång igår, helt oplanerat, men kul med lite spontanitet! Tog det dock rätt lugnt, var ju skola idag, men kul att komma ut lite i alla fall!

Växjö visar åter sin rätta sida och det regnar. Och regnar och regnar och regnar. Trist. Jaja, får ta ett sista tag i pluggandet för ikväll.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0