Höör

Nu är jag i Höör. Igen. Jag behövde passa på att övningsköra med pappa innan jag börjar med körlektionerna igen imorgon. Eller det är anledningen som jag kom på till sist i alla fall, egentligen kändes det bara som att det hade varit himla skönt att komma hem några dagar. Att få äta mammas och pappas goda mat hela sommaren skapade ett visst beroende och det har varit himla gott att få äta det denna helgen oxå! Och trevligt att gå hemma och slappa lite, slappnar nog både av mer när jag är här och pluggandet går faktiskt oxå bättre.

I lördagskväll var det dessutom Kulturnatten i Lund så Anna och jag passade på att gå på det. En himla massa gratisgrejer överallt, tyvärr var man tvungen att köa eller hämta gratisbiljetter ett bra tag innan om man ville gå på de mest populära grejerna (som lasershow uppe på LTH, teleskoptittning, Stand-up kväll). Men vi fick se lite uppträdande här och var, passade på att ta gratis fika och popcorn där det bjöds och strosdade i allmänhet runt och hade det trevligt. Dessutom smög vi oss in i en historisk spökvandring genom staden (eller man höll sig väl mest vid domkyrkan, det är tydligen där spökena håller till...), det var intressant faktiskt! Fast det hade nog blivit mer stämningsfullt om man hade kunnat skippa megafonen och prata lite tystare...

Innan jag åkte till Höör hann jag med att följa med ett gäng på Harrys inne i stan i fredags! Det blev en riktigt trevlig kväll och middagen följdes av förfestande hos Lisa och sen utgång på Stallarna.

Ikväll åker jag hem till Växjö igen, imorgon är det som sagt dags för körlektioner igen... är lite nervös, men nu får det banne mig gå bra den här gången, nån gång ska jag väl få det där jäkla körkortet!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0