Höstlov

I söndags åkte jag hem till Höör. Jag har ju "höstlov" nu en vecka och jag har tydligen lurat mig själv till att jag verkligen har ett ordentligt höstlov och inte brytt mig om att plugga särskilt mycket hittills... vilket jag börjar ångra när nu även torsdagen har gått och jag fortfarande har hur mycket som helst som behöver göras. Men det är inte så lätt att få någonting gjort när studiemotivationen är näst intill obefintlig. Jaja, imorgon blir det en tur in till Lund med Anna och sen får jag f*n ta mig se till att skärpa mig!

Igår var jag i alla fall i Malmö och tittade på TV-inspelningen av Robins. Himla roligt var det, vi kom rätt långt bak, vilket var lite synd, men det var kul ändå. Innan själva inspelningen var där en "publikuppvärmare" som informerade och skämtade lite. Vi fick dessutom spela in lite skratt och applåder, ifall tekniken skulle strula senare och de skulle behöva använda de inspelade skratten... Men det var inte helt lätt att skratta på beställning. Det var meningen att repliken "Nu har Robin sagt något som är så roligt att ni håller på att trilla av stolen" skulle generera gapskratt, vilket den inte riktigt gjorde. Kunde han inte bara dra ett skämt själv och spela in de skratten? Det visade sig sen att där var ett gäng från Växjö i publiken så både publikuppvärmaren och Robin skämtade rätt mycket om Växjö och Småland innan inspelningen, vilket var roligt. Robin kom nämligen ut före inspelningen för att "känna" på publiken, vilket var skoj! Sen började själva inspelningen. Robin själv är rolig och riktigt duktig, blev förvånad av hur få omtagningar som behövdes, typ 2-3 stycken under hela showen. Fredrik Wikingson var första gäst, han var riktigt rolig! Sen var Åsa vad-hon-nu-heter-i-efternamn, som var med i första Robinson och nu har ett program på tv, hon var rätt trist. Annars var där ju en del sketcher och så. En av höjdpunkterna var när en av mina nya favoritkomiker, Jesper Rönndahl (som bl.a. gjort klippet om Den kosmologiska konstanten som jag lade upp för ett tag sen), tillsammans med kollegan Simon Svensson, kom in och sjöng en sång! Jesper höll jag på att krocka med på vägen ut sen, liiiite coolt. Så missa nu inte Robins imorgon kl. 21.00 på ettan!

Skrattkalaset fortsatte även på vägen hem, det är ett härligt gäng jag var där med! Bestämde mig för att det blir en helg i Höör även nästa helg, eftersom detta gäng fixar en halloweenfest som jag inte vill missa, speciellt inte nu när jag hört dem prata så mycket om den!

Jag hade ju förresten varit rädd att jag skulle se ut som ett päron i ansiktet igårkväll, eftersom jag skulle operera ut visdomständerna i tisdags. Men operationens biverkningar blev mycket mindre än jag trott, och han tog dessutom bara bort en av visdomständerna, så där hade jag tur!


Idag har mammas syskon med barn varit här, det var trevligt. Vi gav oss ut en runda i höstrusket för att kolla på Höörs stolthet (typ); Skånes geografiska mittpunkt!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0