Himma

Nu är jag alltså tillbaka i Höör igen. Har nu jobbat sammanlagt tre dagar på turistbyrån. Det funkar bra, rätt mycket dötid men de två senaste dagarna har jag hållt mig sysselsatt med en översättning till tyska i alla fall.

Kom på att det nog inte kommer bli så mycket mer än jobb för mig i sommar, jobbar 10-18 varje dag och 10-14 varannan helg (de veckorna får jag en ledig dag mitt i veckan) och med Skånetrafikens kassa förbindelser blir det inte så mycket kvar på dagen/kvällen varken före eller efter jobbet. Är första gången som jag känner att jag verkligen hade behövt ett körkort, hade varit så mycket lättare då...

Igår var min lediga dag i alla fall och förrutom att sova till 11 träffade jag gymnasiegänget. Det känns alltid som en resa två år tillbaka i tiden när man träffar dem... eller nästan i alla fall, förrutom att en stor del av tiden går åt till att uppdatera varandra om vad som hänt i allas liv sen sist, det gick ju ganska snabbt när vi träffades varje dag... Trevligt var det i alla fall, som alltid!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0