Lite bilder från resan

Dresden


Prag


Fikapaus i Prag

      

Wien


Wiens äldsta bevarade kyrka

   

Niederösterreich

Peggy: "Varför har de toapapper i julgranen?" Helt klart ett av resans bästa citat...
För dem som inte vet: detta är en majstång, som i Österrike och många andra länder ställs upp just i maj, och inte i juni som i Sverige.

Steyr


Wunderschön!




Bergsvandring i alperna! Nu ser stigen väldigt plan ut, det var den oxå första timmen, men sen gick den BRANT uppför i två timmar. På sina ställen kunde man förresten knappast kalla det stig.

 


Passau

Världens största orgel... eller var det näst största? Jaja, stor är den i alla fall.

Märkte när jag kollade igenom bilderna att jag hade jättefå gruppbilder och så... synd. Men det fotades ju för fullt hela tiden så det ska jag nog kunna få av någon annan.

Nu ska jag packa, precis så att jag han packa upp innan det ska packas ner igen. För imorgon bär det av till Höör, där jag ska bo hela sommaren. Ska bli rätt skönt faktiskt, men jag funderar på att "fly" upp till Växjö nån helg när jag blir för trött på familjelivet...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0