Österrike

Jag var precis och fikade med Anna i Hässleholm. Som alltid kom det obligatoriska ämnet upp: vårt år i Wien. Speciellt den här platsen pratade vi om:
      

Himmelhofwiese! Underbara Himmelhofwiese, mitt absoluta smultronställe i Wien! Åh vad längtar till Wien när jag tänker på det nu. Speciellt nu i juletider, de har så fina julmarknader där! Rathaus ser ut som ett sagoslott med jättefina utsmyckningar i träden, Schönbrunn får en liten mysig julmarknad och en stor julgran och hela innerstaden får jättefin julbelysning. Vill dit nuuuu!

Det lär dröja innan jag åker till Wien igen, men imorgon bär det i alla fall av till Österrike, fast till Bad Gastein. Roligt ska det bli, Bad Gastein verkar vara en mysig ort och det var alldeles för länge sedan jag var i alperna. Det blir nog mitt största äventyr sedan året i Wien. Spännande!



Kommentarer
Veronica

Ha det så trevligt på skidresan gumman!

och ha kul i backen :D

Stora Kramar

2008-12-11 @ 20:44:14
Anna

hoppas du har det bra!

Kramar i massor //anna

2008-12-19 @ 12:22:16
URL: http://annamej.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0