Soool, vind och vatten

... fast vinden hade vi gott kunnat vara utan... Så himla härligt väder nu! Äntligen kan jag sitta ute på min lilla träbänk. Grilldoften sprider sig än en gång på campus och ikväll blir det min tur att inviga min nyinköpta grill! Vi verkar bli ett litet gäng ikväll, så de flesta får nog sitta på marken, men det funkar ju det med. Hoppas det blir många tillfällen till att grilla i vår/sommar! Nu ska jag bara komma på vad jag ska grilla ikväll...

Igår hade jag muntlig tenta om böckerna vi läst, vg fick jag på det, även om det var knappt... skönt att ha det bakom sig i alla fall! På kvällen blev det bio med tjejerna, 21 såg vi. För en gångs skull gick jag inte på en typisk tjejfilm, snarare tvärtom, vi var nog det enda tjejgänget i hela salongen. Men den var riktigt bra tyckte jag.

Mina äventyr i köket fortsätter, häromdagen hade jag en massa ägg som höll på att bli för gamla, så då gjorde jag köttfärsfyllda crepes. Inte det godaste jag lagat, men fullt ätbart.

Nä, nu får jag nog städa undan lite ifall nån skulle få för sig att gå in i lägenheten ikväll... sen blir det en sväng till Willys för att köpa det sista till ikväll


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0